Kiedy zakładamy własną firmę, zastanawiamy się, jakie ma ona szanse przetrwania. Obawiamy się utraty ulokowanych w niej oszczędności, albo tego, że nie będziemy mogli spłacać kredytu. Ale jest jeszcze jedna rzecz, która spędza nam sen z powiek. Jaki biznes wybrać? Zająć się czymś, co jest już powszechnie znane i dostępne, czy postawić na biznes, który jest w kraju jeszcze mało znany? Przebijać się przez ogromną konkurencję, czy walczyć o klientów, którzy jeszcze nie znają produktu, który chcemy im zaoferować? Każda z tych opcji ma swoje dobre i złe strony. Biznes gastronomiczny, budowlany itp. są przecież powszechnie znane, a jednak ciągle powstają nowe restauracje i firmy budowlane-więc jednak ludzie nie mają ich jeszcze dość. Z drugiej strony, jeśli chcemy zaoferować coś, czego klienci jeszcze nie mają, możemy zrobić na tym złoty interes, bo wprowadzimy na rynek nowość. Zawsze jest jednak możliwość, że ten produkt się nie przyjmie. Mówi się, że w biznesie trzeba ryzykować. Warto jest być innowacyjnym i niszowym. Jednak to, czy mamy szanse powodzenia zależy od klientów. Czasem możemy się przebić z najbardziej zwariowanym produktem i zarobić masę pieniędzy, lecz aby tak się stało, powinniśmy dokładnie zbadać rynek, któremu chcemy to zaoferować. Być może w miejscu, gdzie mieszkamy nie przebijemy się z naszą ofertą, ale już w sąsiednim regionie tak.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply