Wszystko od początku

Wszystko od początku

Nie jednemu z nas marzyło się kiedyś własne przedsiębiorstwo. Nie jest to wcale obłudne pragnienie, by pracować na swój własny sukces a nie na wypłatę szefa. Własny interes daje nam tą możliwość, że sami możemy organizować sobie czas pracy i dobierać takich współpracowników, jakich uznamy za stosowne. Nie musimy się użerać z prezesem, który nie rozumie naszych potrzeb i nie chce realizować całkiem świetnych pomysłów, które mogą przynieść pokaźne zyski. Założenie firmy trzeba dobrze zaplanować. Po wybraniu dziedziny w jakiej chcemy pracować, opracowujemy biznes plan, dociągamy niedoskonałości w naszym pomyśle, badamy rynek konkurencji oraz konsumentów. Następnie piszemy wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, numer REGON, urząd skarbowy, ZUS bądź KRUS. Wszystko to możemy załatwić osobiście w urzędzie gminy lub miasta, a jeśli mamy możliwość złożenia elektronicznego podpisu, wysyłamy wszystko przez stronę internetową urzędu gminy. Naturalnie można też tradycyjnie udać się na pocztę i to wysłać, ale przedtem konieczna jest wizyta u notariusza w celu potwierdzenia danych. Musimy również załatwić sobie pieczątkę naszej firmy, zamieścić na niej wszystkie dane kontaktowe i jeśli mamy to numer REGON. Kolejnym krokiem będzie założenie konta bankowego. Nie zawsze jest nam potrzebny do tego numer REGON, zależy to głównie od wewnętrznych przepisów banku, z którym zamierzamy współpracować.