Gdy pracujemy w jakiejś firmie, aby otrzymać wypłatę, zakładamy konto bankowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu, mamy pieniądze umieszczone w jednym, bezpiecznym miejscu. Dodatkowo korzystając z konta internetowego, możemy wykonywać opłaty i przelewy nie wychodząc z domu. Jest to bardzo komfortowe rozwiązanie dla tych, którzy długo lub w systemie zmianowym pracują. Przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej również jest bardzo potrzebne. Nie przepisów, które nakazują nam założenie konta, ale ułatwia to współpracę z innymi firmami. Potrzebne jest ono również przy prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów. Gdy chcemy założyć konto bankowe dla firmy, musimy do banku zabrać wpis do ewidencji działalności gospodarczej, koncesje jeżeli takowe posiadamy, dowód osobisty oraz pieczątkę firmy, bądź jeśli jeszcze nie jest wyrobiona to jej wzór. Niekiedy może się zdarzyć, że pracownik banku chce od nas numer REGON. Wiąże się to jedynie z przepisami wewnętrznymi placówki, w której zakładamy konto, gdyż ogólnie nie wymaga się już tego numeru. Także więc po załatwieniu sobie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, otrzymaniu numeru REGON oraz wyrobieniu pieczątki, powinniśmy przystąpić do otworzenia konta dla naszej firmy. Jeśli chcemy w łatwy i szybki sposób założyć przedsiębiorstwo, musimy się trzymać plany według którego mamy postępować.
Leave a Reply