Jeśli jesteśmy właścicielami większej firmy, zapewne nie ominie nas zatrudnianie nowych pracowników. Jeśli nasza firma jest naprawdę duża, a my, jako szefowie mamy dużo innych zajęć, proces rekrutacji może przeprowadzić inna osoba, np. kadrowa, czy specjalista do spraw HR, jeśli takiego zatrudniamy. Jeśli jednak biznes, który prowadzimy, jest niewielki, musimy poradzić sobie z tym sami. Osoby, które nie mają zielonego pojęcia o procesie rekrutacji, powinny się nieco podszkolić w tej tematyce. Jest ona szeroko opisana w różnego rodzaju poradnikach, umiejętności rekruterskich można się też nauczyć na różnych kursach i szkoleniach. Do podstawowych dokumentów aplikacyjnych należą obecnie CV i list motywacyjny. Jeśli chcemy dowiedzieć się czegoś więcej o kandydacie, powinniśmy poprosić o ich przesłanie. Kilkanaście CV pozwoli nam też zrobić wstępną selekcję, odrzucić osoby, które nie posiadają wystarczających kwalifikacji itp. i które nie zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Rozmowa ta może przebiegać w różny sposób. Może być to dialog, możemy też poprosić kandydata o wykonanie jakiegoś zadania. Ważne jest, aby nie ulegać pierwszemu wrażeniu. Może być ono nienajlepsze, ale po czasie okaże się, że straciliśmy wspaniałego specjalistę. Wymarzony kandydat to taki, który łączy w sobie zalety intelektu, wykształcenie, umiejętności i sympatyczną osobowość.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply