
Awans czy premia to marzenie każdej osoby pracującej na etacie. Są one dobrą motywacją do wytężonej pracy i próby zaskarbienia sobie zaufania szefa. Jak to jednak wygląda z drugiej strony? Kiedy sami prowadzimy niewielką działalność gospodarczą i zatrudniamy innych, ta kwestia przedstawia się nieco inaczej. Każdy stara się, aby zyski były spore przy jak najmniejszych kosztach. W końcu od ego zależy nasz zarobek. Najbardziej chcielibyśmy więc, aby nasi podwładni pracowali intensywnie cały czas za ę samą stawkę. Niestety, nie jest to możliwe i każdy musi się z tym pogodzić. Podwyżki są konieczne chociażby przez fakt, iż co roku podwyższana jest stawka minimalnego wynagrodzenia. Nie rośnie ona wiele, jednak trzeba mieć o na uwadze. Poza tym, warto pamiętać, iż dodatkowe premie czy podwyżki mogą sprawić, że nasi podwładni zaczną bardziej się starać. Nie można oczywiście przesadzać. Zazwyczaj firmy dają premią wybranym, najciężej pracującym osobom. Jest to logiczne, jednak niekiedy trudno jest wybrać taką. Dobrze jest przyznawać dodatkowe pieniądze za konkretne osiągnięcia, jak na przykład poprawa wyników sprzedaży. Warto jednak pamiętać, iż podwyżka raz na jakiś czas należy się każdemu pracownikowi, jeżeli tylko należycie wywiązuje się one ze swoich obowiązków. Jeżeli go bowiem nie docenimy, możemy stracić ważnego współpracownika.